henk-ria-edwin-wendy.reismee.nl

Terugweg

Zoals bijna elke ochtend zitten we vandaag om 6:30 aan het ontbijt. De koffers staan al ingepakt in de kamers en als we klaar zijn met het ontbijt besluiten we dan ook te vertrekken. Het is een kleine 4 uur rijden naar Miami. We nemen de snelste route; de Turnpike. Onderweg ziet Ria nog een paar herten in de berm en Edwin ziet een alligator. Wendy valt in slaap en Henk geniet van het uitzicht dat aan hem voorbij trekt. Langzaam aan wordt het drukker op de weg, we maken een stop bij de enige niet verbouwde serviceplaza, Mile post 144 Port St. Lucie. Daarna tuffen we weer verder. Volgens de tomtom zouden we voor 11 uur aankomen bij de luchthaven, iets wat aan de vroege kant dus tijd voor een extra stop. We nemen de afslag, Griffin Rd om te stoppen bij Griff’s Western Store. Een walhalla voor de western ruiter. Wendy struint de rekken af naar koopjes maar vindt helaas niets. Maar het blijft een belevenis om er rond te lopen. Na een kwartier stappen ze allemaal de auto weer in en gaan verder. Er is tijd genoeg dus we besluiten nog een stukje Miami te laten zien door over de A1A south te rijden. Hier staan de mega hoge zeer luxe hotels en appartementen complexen en mooie huizen met bootjes aan het water. We kijken onze ogen uit. Aan het einde rijden we op south beach en zijn we even in een andere wereld met alle art deco huizen om ons heen en alle drukte die bij south beach hoort. We gaan van stoplicht tot stoplicht. Als we bijna aan het einde van de A1A zijn rijden we richting de luchthaven. Iets na 12 uur rijden we de parkeergarage in van de autoverhuurbedrijven. Het afgeven van de auto is zo geregeld en we kunnen verder met de koffers in de hand. Lift in naar het treintje dat ons naar de terminal brengt. Dan weer een heel stuk lopen, juiste terminal vinden en met de lift naar beneden. En dan staan we voor de balie van Air Berlin. Het is nog rustig en voor we het weten hebben we de koffers ingeleverd en de boardingtickets in de hand. Door naar het volgende punt, paspoortcontrole. Ook dit is zo gebeurd en aansluiten gaan we door de xray. Een bekende procedure, schoenen uit, alles uit de zakken en alles in de witte bakken. Zelf de bakken door de ingang van de machine duwen en dan zelf door de mensen xray machine lopen. Geen van ons wordt extra gecontroleerd, behalve dat Henk nog even zijn riem moet afdoen. Vreemd want de dame aan de andere kant zei dat hij die wel mocht omhouden, en nu moet ie toch af. Maar ook dit geeft weinig problemen. Spullen weer allemaal van de band afhalen, schoenen aan en wij zijn achter de douane. Ons vliegtuig vertrekt vanaf terminal E maar hier is weinig te vinden om even lekker te zitten en te eten. Dus lopen we naar terminal D, hier is een TGI Frydays en het is even lopen maar als we eenmaal zitten is dat al snel weer vergeten. Het eten smaakt uitstekend en is een goede bodem voor de lange vlucht. Iets na 2 uur lopen we terug naar terminal E en nemen plaats bij de gate. We wachten geduldig en kijken mensen en naar het tv scherm voor ons. Iets na 3 uur begint het boarden en omdat we bij de 2de groep horen die mogen boarden zijn we snel in het vliegtuig. Henk en Ria hebben net als op de heenweg een zee van ruimte omdat ze bij een deur zitten. Naast hun zit een vrouw met een hulphond. De hond is de hele vlucht indrukwekkend braaf en wekt veel bewondering. Edwin en Wendy zitten een stukje voor hun aan de andere kant van de wc. We stijgen netjes op tijd op en dan begint de lange vlucht, zo’n 8:30. Het is een beetje onrustige in het begin van de vlucht waardoor er geen warme dranken worden geserveerd maar verder loopt het allemaal soepel. Na het eten gaat het licht uit en is het tijd om te slapen. Edwin en Wendy dommelen zo hier en daar weg. Henk en Ria lukt het niet om de slaapt te vatten. 1:30 voor het landen gaan de lichten weer aan en is het tijd voor ontbijt. Voor we er erg in hebben is het tijd voor de landing. De terugvlucht gaat sneller dan verwacht en rond 7 uur staat ons vliegtuig weer netjes aan de grond in Dusseldorf. Een heel stuk weer wandelen naar de paspoortcontrole en dan is het wachten bij de bagageband. Onze koffers komt bij de laatste groep maar als we ze hebben kunnen we zo door de douane lopen. Het is nog een heel stuk gesjouw met de koffers naar de skytrain. 2 roltrappen op maar dan kunnen we in het treintje naar de parkeergarage. Auto staat nog net zo netjes op zijn plek als we hem hebben achtergelaten, alleen een beetje stoffiger. En dan kunnen we op weg naar Hengelo. Rond half 10 rijden we daar de garage in en is het tijd voor een bakkie koffie. Waarna Henk en Ria op weg gaan naar huis….We hebben een prachtige week gehad waar we nog lang op terug zullen kijken.