henk-ria-edwin-wendy.reismee.nl

Daar gaan we dan....

Maandagavond staan in Opperdoes de koffers gepakt in de gang. In Hengelo gaan Edwin en Wendy om 7 uur s ‘avonds nog “even” naar de makelaar om het voorlopig koopcontact van hun nieuwe appartement te tekenen, en pakken daarna de laatste spulletjes in. Dan gaan we allemaal een korte nacht in. Henk en Ria kunnen de slaap niet meer vatten en stappen dan ook iets voor 2 uur in de auto. Ze hebben onderweg naar Hengelo noodweer met veel regen en wind. Soms kunnen ze maar 70 km/u rijden. Edwin en Wendy stappen na een onrustige uurtjes slaap rond 3 uur uit bed en maken zich klaar voor vertrek. Rond 4 uur krijgt Wendy een sms’je van Ria dat ze bij de afslag Hengelo zijn, en dus binnen 5 minuten bij ons zullen arriveren. Edwin is inmiddels in de garage om de auto te verplaatsen en die loopt dan ook naar beneden om ze op te vangen. Edwin rijdt de auto in de lift en ze pakken de koffers over in de auto van Edwin. Nog even naar boven voor een bakkie koffie en dan vertrekken we naar Düsseldorf. Ondanks het vroege uur is het al druk op de weg en hoe dichter we bij Düsseldorf komen hoe drukker het wordt. Rond half 7 parkeren we de auto op P5, wel even zoeken want de vast plek van Edwin is bezet en we moeten het een etage hoger zoeken. Met de monorail naar de vertrekhal, is voor sommige een beetje spannend maar voor we het weten staan we in vertrekhal C. Niet helemaal duidelijk is waar we moeten wezen voor Air Berlin. Ergens in de hoek zien we wel rode borden en we gaan er maar eens kijken. Het blijkt inderdaad de hoek van Air Berlin te zijn met een speciale balies voor de vluchten naar de USA. Er staat een lange rij en we sluiten dan ook maar geduldig aan. Het inchecken gaat snel en voor we het weten hebben we de tickets in de hand en lopen we naar de beveiliging voor controle. Hier is geen rij en kunnen we dus zo doorlopen. Alle handbagage, broekriemen, sieraden ect. moet door de x-ray en wij mogen door de detectiepoortjes. Wendy wordt eruit gepikt en wordt extra gecontroleerd. Als onze spullen goed zijn bevonden en Wendy weer bevrijd wordt uit het controlehokje pakken we onze spullen bij elkaar en lopen naar de volgende stop. De paspoortcontrole, ook hier maar enkele mensen voor ons en voor we het weten staan we achter de douane. Op zoek naar een kop koffie. Wendy en Edwin weten een beetje de weg en hebben de koffiehoek dan ook snel gevonden. Even relaxen na alle hectiek, het is inmiddels 7:15 en dus vanaf het parkeren zo’n 3 kwartier is geen slechte doorloop. De koffie smaakt goed en na een klein uurtje lopen we richting de gate, een klein stukje terug. We wachten geduldig en iets na half 9 begint het boarden. Netjes per boardinggroep, wij zitten in groep B en zijn dus snel aan de beurt. In het vliegtuig moeten we een heel stuk naar achter lopen, Henk en Ria zitten op rij 36 en Edwin en Wendy op 37. Als we bij de stoelen aankomen, komen er een grote glimlachen op de mond van Henk en Ria, wat een ruimte. Ze zitten bij een uitgang en hebben daardoor heel veel beenruimte. Langzaam aan komen ook de andere passagiers aan board. Het vliegtuig zit niet vol en er hangt daardoor een rustige en prettige sfeer. Op tijd gaan we de lucht in. Onderweg hebben we een klein moment van turbulentie maar over het geheel verloopt het allemaal zeer soepel. Het videosysteem is van mooie nieuwe touchscreens voorzien en er is genoeg keuze aan films.

En dan na ruim 10 uur vliegen is het zover, de landing wordt ingezet. We vliegen over een prachtige azuurblauwe zee met hier en daar een zandbank en verlaten eiland. En dan…vliegen we over Miami Beach met een prachtig uitzicht over de grote hotels. Even later land het vliegtuig keurig en rustig. Uit het vliegtuig lopen we in een warme klamme omgeving in en het is een heel stuk wandelen naar de immigratie. Hier nemen we even afscheid van elkaar, want Edwin en Wendy gaan naar de Global Entry Machines en Henk en Ria gaan via de gewone immigratiebalies. We zien mekaar weer bij de koffers. Al snel hebben we mekaar weer gevonden en zijn ook alle koffers weer in ons bezit. Bij de douane moeten Henk en Ria wederom in een rij staan en kunnen Wendy en Edwin gebruikmaken van een snellere route dankzij de Global Programma. Achter de deuren wachten Wendy en Edwin ze dan ook weer op. Door naar het treintje die ons naar de rental car terminal brengt. Het is druk bij het huurbedrijf Dollar. En hoewel we vooraan staan duurt het nog wel even voordat we aan de beurt zijn. Als de papierwerk is afgerond mogen we naar de garage. Hier kunnen we een auto uit de standaard SUV uitkiezen. Drie mensen schreeuwen meteen, die witte…het is de grootste in de rij. Een Jeep Larendo. Als de auto is geïnstalleerd gaan we snel op weg naar het hotel, Hyatt Place. We krijgen 2 kamers op de 3de etage. Na een half uurtje om even op te frissen gaan we naar de buurman, Alexanders. Een luxe restaurant met een prachtige uitstraling en heerlijk eten. We bestellen allemaal hamburger met onze eigen wensen en genieten van de omgeving. Als de burger worden geserveerd zijn het enorme schalen met een berg hele dunne frietjes. We smullen allemaal smakelijk en dan is het tijd voor boodschappen. We rijden naar de naastgelegen Target en halen even drinken en andere benodigdheden. Dan is iedereen moe…heel moe van alle indrukken en de lange reisdag. Morgen rijden we naar Orlando :-)