henk-ria-edwin-wendy.reismee.nl

Een historisch dagje

Vanmorgen vertrekken we al vroeg naar St. Augustine. Het eerste stadje gestichte door de spanjaarden in 1565. Als we na 2 uur rijden aankomen parkeren we in de overdekte parkeergarage, geen overbodige luxe met deze warmte. We slenteren het stadje in, allemaal leuke oude gebouwtjes het een nog krakkemikkiger dan de ander. Het oudste schooltje bewonderen met veel plezier en de grote winkelstraat is nog lekker rustig. Eerst maar eens een lekker bakkie leut op een bekend adres voor Edwin en Wendy. We nemen plaats op het terras en we worden netjes bediend. Met grote bakke koffie zitten we heerlijk in het zonnetje. Aan de overkant van de straat zit een man te spelen op de accordeon. Het geeft een lekker sfeertje. Als de koffie op is slenteren we verder het dorpje in. Er staan prachtige panden en de spaanse invloeden is goed te zien. We eindige bij het water en het fort. Prachtig uitzicht over de mondig van de zee. Het is op en top genieten. Zo hier en daar zien we mensen lopen in oude kostuums om de stad nog meer sfeer te geven.

Tegen 12 uur wordt het steeds drukker en gaan we terug naar de auto. Terug richting Orlando, maar niet voordat we een tussenstop maken bij een Outback. We eten heerlijk maar veel te veel. Het toetje doet ons de das om, we ploffen bijna uit onze broeken en rollen bijna naar de auto. Op naar de volgende stop, Daytona. We rijden langs de bekende oval en parkeren de auto bij de mall tegenover de oval. Even snel de Abercrombie in. We vinden er niks dus we staan ook snel weer bij de auto. Volgende stop…het strand. We rijden richting het strand maar het is erg druk. Edwin probeert een binnendoorweg en kan een stukje afsnijden maar bij de A1A aangekomen blijft het druk. Het strand is afgeladen en we besluiten verder te rijden. De Native American Fesitval in het zuiden van Daytona. Het is in een parkje en als we van de parkeerplaats naar het park over een loopbrug lopen, zien we allemaal schildpadden in het water zwemmen. We blijven even kijken en er komen er steeds meer aanzwemmen. Ze verwachten eten, net als de eendjes bij ons in Nederland. Helaas kunnen we ze niet voeren en we lopen verder. Inmiddels brand de zon goed en het is daardoor erg heet. Het festival valt een beetje tegen, het heeft weinig met de native american te maken en er staan dieren in te kleine hokken of vastgebonden aan een boom, zonder mogelijkheid om in de schaduw te staan. Daarbij herkennen Edwin en Wendy enkele standje van hun vorige bezoek aan een Pow Wow. Als we het terrein hebben rondgelopen gaan we snel weer terug naar de auto, die inmiddels ook een bijna kook temperatuur heeft bereikt. De tomtom wordt ingesteld op het hotel en we rijden terug naar Orlando. Bij het hotel aangekomen halen de heren nog even een paar flessen wijn en dan is het tijd voor onze standaard procedure….lekker relaxen beetje lachen en “witte” koffie drinken. Er staat een aardige wind buiten en bij de tweede bak gaan we dan ook snel naar binnen. Morgen hebben we vast weer een relaxed dagje :-)