henk-ria-edwin-wendy.reismee.nl

Shop shop shop en eten...

Uiteraard zitten we vanmorgen weer vroeg en fruitig aan het ontbijt. Daarna spreken we om half 9 af om op pad te gaan. Eerst maar een richting Down Town Disney, onderweg rijden we het terrein even op van Floridays. Hier kunnen Henk en Ria zien waar Charon heeft verbleven toen ze met ons op reis was. Aangekomen bij Disney parkeren we bij de Marketplace lekker vooraan want het is nog rustig. We slenteren over de marketplace, bijna alles is nog gesloten maar daardoor kunnen we rustig kijken en foto’s maken. Als we de marketplace hebben verkent en verbaasd zijn over de grote lopen we terug naar de auto. Op naar de Ross, voor een jeansjacht. Het is een geslaagde jacht want binnen enkele minuten hebben we beet. Levi’s voor Charon en Wendy. Het wachten in de rij voor afrekenen duurt langer. Door naar de volgende shops, Premium Outlet aan de noordkant van de I drive. Edwin snuffelt even in de Hugo Boss en daarna slenteren we door de mega grote outlet. Starbucks is ook aanwezig en Wendy en Ria trakteren zichzelf op een cappuccino. Op het muurtje van de bijgelegen fontein genieten we in het zonnetje van ons bakkie leut en kijken mensen. Het wordt langzaam drukker in de outlet. We zien mensen het centrum inlopen met grote koffers. E&W vertellen dat die koffers straks weer gevuld het terrein verlaten. Na een rondje wandelen komen we terug bij de auto, tijd voor de volgende stop: Florida Mall. De auto wordt geparkeerd bij de Macys zodat we die makkelijk terug kunnen vinden en we lopen het winkelcentrum in. Uiteraard slaan we de M&M winkel niet over. Het blijft gek om te zien hoeveel onzin ze kunnen maken over 1 snoepje. Maar een hele attractie om te zien. We slenteren verder door de Mall en iets na 12 uur staan we wederom bij de auto. Tijd om iets te eten, Steak ‘N’ Shake zoeken we op de tomtom. Er moet er een zijn 1 kilometer van ons verwijderd maar die kunnen we niet vinden. Dan de volgende maar, zo’n 11 kilometer verder. Als er aankomen herkennen Edwin en Wendy de omgeving weer en staat er voor na het eten alweer wat op het programma. In de Steak ‘n’ Shake is het druk en moeten we even wachten voordat we een plekje krijgen. Als we eenmaal zitten kunnen genieten we van de bedrijvigheid. Ria besteld een milkshake en als ze die voor zich krijgt is het op en top genieten. Ook het eten wordt geserveerd en is uitstekend en de porties zijn van normaal formaat. We smikkelen er op los en als de rekening wordt neergelegd is iedereen verbaasd, nog geen 22 dollar voor 4 personen. Vrolijk lopen we de deur weer uit en op naar de volgende bestemming. Crackel Barrel, niet voor het eten maar wel voor het winkeltje. Buiten zitten mensen in de schommelstoelen te wachten tot ze worden opgeroepen om te komen eten en wij schuiven het winkeltje in. Een gezellige oud Amerikaanse boel. Ria vind een leuk shirt en als er afgerekend is lopen we weer naar buiten. Auto in en op naar de buurman, Target. Een enorme alles in 1 winkel, van tv’s tot bananen. We gaan naar de bekende wijnstelling en halen nog wat te knabbelen voor vanavond bij de “witte” koffie. Auto weer in en dan is het tijd om terug te gaan naar het hotel om de wijn koud te zetten. Onze kamers zijn aan de beurt om schoongemaakt te worden en we besluiten daarom maar lekker bij het zwembad plaats te nemen. Henk en Ria doen hun zwemkleding nog even aan en nemen een verfrissende duik. Wendy zit aan de kant met haar voeten in het water en Edwin zit onder de parasol met de laptop op schoot. Verder is er helemaal niemand in het zwembadgedeelte en het is genieten. Zo af en toe vliegt de helikopter over en dat is het dan ook. Na een tijdje kleden Henk en Ria zich weer aan en is het tijd om op pad te gaan…..op naar Miller, een gezellige bar. De heren gaan aan het bier, Ria probeert een cocktail en Wendy gaat aan de limonade. De cocktail van Ria valt een beetje tegen maar de biertjes vallen in de smaak. Als we een tijdje zitten bestelt Edwin patat en worden er toetjes besteld. Als die op tafel komen zijn ze enorm. Gelukkig delen Edwin en Wendy hem en uiteraard maakt Henk dat kleine puntje zo soldaat. Als we een paar biertjes verder zijn slenteren we weer naar het hotel. We hebben weer lol voor 10. Terug maken we ons weer klaar voor de laatste ronde koffie. In de lobby nemen plaats en de chips en nootjes komen op tafel. Ria en Edwin achter de Ipad, Wendy probeert dit stukkie in elkaar te flansen en Henk kijkt tv……morgen gaan we naar Kapitein Broderick.