henk-ria-edwin-wendy.reismee.nl

Van Miami naar Orlando

Iedereen is al vroeg wakker. We hebben om 7 uur bij het ontbijt afgesproken maar via Facebook is er even contact en besluiten we allemaal eerder te ontbijten omdat we toch al wakker zijn. 6:15 zitten we met zijn viertjes aan tafel en genieten van het ontbijtbuffet. Als we klaar zijn halen we de koffers van de kamers en Edwin checked ons uit. Op naar Orlando. We vermijden de tolwegen en gaan dus via de provinciale weg. Het landschap is vlak maar ruig en moerassig omdat het de uitwateren zijn van de Everglades. Na een kilometer of 20 loopt het langzaam over in landbouwgebied. Veel gras en een beetje mais. Dan zien we een klein vliegtuigje een hele korte bocht maken en heel laag van de grond vliegen. Het lijkt wel een stuntvliegtuig maar het blijkt een sproeivlieger te zijn. Hij maakt elke keer korte bochten en dan weer laag naar de grond en weer op om te keren ect. ect. Als we heel dichtbij zijn keert ie net voor ons en gaat laag over de weg. Een geweldig gezicht. Het landbouwgebied is ook enorm voor kilometer en kilometers zien we dezelfde ranch aan onze rechterhand. Als we bij Belle Glade links af gaan rijden we langs Lake Okeechobee, het grootste meer van Florida, 1900 vierkante kilometer. Als we een oprit zien naar een dijk pakken we die en we hebben een prachtig uitzicht over het enorme meer. We vervolgen onze weg en na ruim 2 uur rijden komen we bij onze eerste bestemming, Eli’s Western wear in Okeechobee. We snuffelen wat rond in deze western winkel maar vinden niks. Terug naar de auto, de tomtom wordt opnieuw ingesteld, helaas is er een adres verloren van een winkel. We zoeken nog even maar als we het niet vinden pakken we de route op richting Orlando. Onderweg zien we veel koeien of sinaasappelbomen. En de ene na de andere vrachtwagen gevuld met sinaasappels. Dan komen we langs de fabriek die deze allemaal verwerkt, Florida’s Natural. Uiteindelijk rijden we de I4 op en zijn we bijna in Orlando. We komen binnen bij disney en besluiten de afslag te nemen bij de 535. Daar kunnen we rustig een hapje eten bij de Applebees. Edwin parkeert de auto bij de buren, Lonestar, en we moeten een beetje door de berm lopen maar dan komen we er alsnog. Het eten is goed en als we weer bij de auto staan besluiten we nog “even” Disney te laten zien. Het parkterrein in enorm groot en aan het einde van de weg halen we een ijsje bij de McDonalds. We nemen buiten plaats op de loveseats en genieten van het ijsje. Dan is het tijd om naar het hotel te rijden. De Hampton Inn, op de Universal Drive. Onderweg verteld Edwin alle ins en out van wat we tegen komen. Aangekomen in het hotel worden we vriendelijk geholpen en Henk en Ria krijgen een kamer op de begane grond. Wendy en Edwin mogen naar de 5de etage voor hun kamer. Een uur nemen we even de tijd om ons op te frissen en contact te hebben met het thuisfront. Dan is het half 5 en lopen we naar de International Drive. Even naar de drogist voor enkele benodigdheden en dan slenteren we heerlijk door in het zonnetje. Langs de Hawaian Rumble minigolf en “het huis op de kop” van Ripley’s. In Pionte lopen we naar de Pub. Een drankje aan de bar. Helaas smaakt de cola niet helemaal lekker en besluiten we dan ook om door te gaan. Terug naar het hotel. Daar pakken we de auto om bij de Publix een wijntje te halen. Een lekkere koude Riesling wordt de keuze. Aangekomen in het hotel pakken we een paar koffiebekers. Want we weten niet of het gewaardeerd wordt dat we alcohol drinken aan het zwembad, dus we schenken de wijn in koffiebekers en dan lopen we naar het zwembad om heerlijk in de schaduw te zitten. We kletsen wat en voor we het weten is de “koffie” op. Henk heeft wel zin in een duik en dus nemen Henk en Ria de bekers mee terug naar de kamer om de bekers opnieuw te vullen. Eenmaal terug neemt Henk een frisse duik, want de zon is inmiddels bijna onder en dan is het toch een stuk kouder. En de rest geniet van de koffie en hebben lol voor 10. Er wordt steeds meer gelachen en de kaken doen er pijn van…..Als iedereen zijn bekertje weer leeg heeft wordt het tijd om terug te gaan naar de kamers. Moe maar voldaan vallen we allemaal in slaap….morgen gaan we naar de airboat.