henk-ria-edwin-wendy.reismee.nl

Wild Florida

Om half 7 zitten we aan het ontbijt. Tegen 7:45 vertrekken we naar Kenansville, waar het park Wild Florida is gevestigd. Tijdens de rit genieten we van de gigantische mooie huizen die we zien en alle koeien in de grote woeste weilanden. Na ruim 40 minuten worden we een zijweg opgeleid. De weg heeft net een dun laagje asfalt gekregen en het rijd beter dan de zandweg die het nog in februari was. Als we aankomen zijn we de eerste klanten, maar er is al volop bedrijvigheid. De reservering is bekend en we krijgen tegen een gereduceerde prijs de 1 uur tour. Om 8:45 moeten we op het dek klaar staan. En dan is het even wachten. Tijdens het wachten genieten we van het uitzicht en de aangename temperatuur. Iets na 9 uur worden we naar de boten aan het einde van de pier gestuurd, naar Kapitein Jeff. We zijn met 13 mensen, een groep van 6, 3 en wij 4tjes. De plekken in de boot worden toegewezen en wij 4tjes mogen plaatsnemen op de voorste bank. Super want dan heb je de mooiste zicht. Na een korte veiligheidsuitleg vertrekken we. Op zoek naar de dieren. Al snel zien we de eerste alligator zwemmen en dan de tweede, derde ect. ect. We zien ze van klein tot groot. Moeder alligator met vele kleintje tot een volwassen exemplaar van ruim 3 meter. Het is enorm genieten. We vliegen door het riet en soms gooit de kapitein even goed het gas erop. We varen het meer helemaal rond en het is een geweldige ervaring. Als we weer op de pier staan lopen we door naar het bijgelegen dierenparkje. Het is erg netjes en de hokken zijn mooi ruim en met veel aandacht aangelegd.

Als we alles hebben bekeken stappen we de auto weer in. Op naar TSC, Tractor Supply Co in St. Cloud een soort Welkoop. Aangekomen snuffelen we door de kledingrekken. Edwin vind mooie winterspijkerbroeken voor 7 dollar. Ze zijn helemaal gevoerd met een zachte fleecestof. Wendy slaat er meteen 2 in, vindt nog een leuk shirt en dan kunnen we in de rij bij de kassa. Er staat een lange rij maar gelukkig spring er en dame bij en zijn we zo aan de beurt.

Dan is het tijd om naar de luchthaven van Orlando te rijden om de auto te ruilen. Deze heeft namelijk afgesleten achterbanden en als je dan harder rijd op de snelweg begint de auto te schudden. Niet helemaal wenselijk voor een huurauto. Bij de verhuurmaatschappij aangekomen leveren we hem in en mogen de heren een andere uitzoeken in de garage. Ze hebben in de klasse keuze uit 3 en ze maken de keuze voor een Chevolet Equinox. Als alles geregeld is rijden we via de 528 naar Ruby Teusdays om te eten. Het eten smaakt uiteraard uitstekend. Als we onze weg vervolgen doen we een korte tour langs Universal en dan gaan we richting Millenia. Het is een prachtige luxueuze mall, Henk en Ria kijken hun ogen uit. Al slenteren belanden we bij de Starbucks. We nemen plaatst bij de fontein en genieten van de mensen en onze koffie. Als alles op is slenteren we verder en bekijken we de gehele mall. Edwin en Wendy doen nog wat aankopen en dan stappen we wederom in de auto. We rijden over de International Drive terug naar de Publix om wat “koffie” (lees witte wijn) te halen. Terug bij het hotel zitten we al snel op het terras bij het zwembad aan de “koffie”. Wendy werkt vast aan het blog en we hebben weer lol voor 10……